رئیس جمهور ایران:

دولت افغانستان باید دولتی فراگیر از تمام احزاب، گروه‌ها و اقوام افغانستان باشد + فیلم

بیست سال حضور آمریکا و ناتو در افغانستان هیچ نتیجه‌ای جز جنگ، خونریزی و تخریب برای افغانستان نداشته است.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در صدر هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرده است.

امامعلی رحمان با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

رؤسای جمهور دو کشور تأکید کردند دولت افغانستان، دولتی فراگیر و نماینده تمام اقوام باشد.

رئیس جمهور ایران در نشست خبری با رئیس جمهور تاجیکستان گفت: ایران و تاجیکستان در مسأله افغانستان  نگاه مشترک دارند به اینکه حتما در افغانستان دولت باید دولتی فراگیر باشد و از تمام احزاب، گروه‌ها و  اقوام در افغانستان نمایندگی کند.

رئیس جمهور ایران گفت امنیت افغانستان هم برای کشور ایران، هم برای کشور دوست و همسایه مان تاجیکستان و از همه مهم تر برای ملت افغانستان بسیار مهم است.

سید ابراهیم رئیسی گفت ما در این نظر که باید در افغانستان امنیت، ثبات و آرامش برای مردم افغانستان برقرار شود و حضور تروریستان در افغانستان بسیار نگران کننده است نظر مشترک داریم؛ ما به هیچ عنوان مسأله حضور تروریستان را در افغانستان و برای مردم مسلمان افغانستان و نه در منطقه نمی‌توانیم بپذیریم.

رئیس جمهور ایران گفت حتما معتقدیم بیگانگان و دست‌های پشت پرده پلید استکبار که داعش و گروه های تروریستی را تقویت می‌کند در منطقه به دنبال اینها هستند؛ اینان به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند امنیت مردم افغانستان و منطقه هست و به دنبال اهداف سیاسی و منافع خود هستند؛ تا کنون حضور بیگانگان در افغانستان امنیت ساز نبوده است. بیست سال حضور آمریکا و ناتو در افغانستان هیچ نتیجه‌ای جز جنگ، خونریزی و تخریب نداشته است و افغانستان باید سرنوشتش به دست مردم افغانستان رقم بخورد.

رئیس جمهور ایران گفت دو کشور ایران و تاجیکستان در مبارزه با تروریسم،  مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته هم نظر هستند و حتما همکاری های بین دو کشور و کشورهای منطقه می‌تواند ایجاد امنیت بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
اقای ریسی بفکرکارگربدبخت بازنشسته باش که ۳ماه ازسال گذشته هنوز بلاتکلیفه وحقوق نگرفه جطور یک شبه تمام اجناس وصددرصد گرون کردید ولی برای اضافه جندرغار حقوق جون میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
نظارت بر بازار نداری
آخرین اخبار